projektek

SmashMob

Smart Shopping Mobility

Rövid összefoglaló

A bevásárlás és a magáncélú elintéznivalók a napi közlekedés mintegy 30%-át teszik ki. A bevásárlás a határon átnyúló közlekedésben is messze a legfontosabb úti cél. A környezetbarát közlekedési eszközök aránya ebben az esetben – a határon átnyúló közlekedésben pedig különösen – alacsonyabb, mint a munkába járás esetében. Ez a nagy bevásárlóközpontokba irányuló, térségek közötti bevásárló közlekedésre ugyanúgy vonatkozik, mint a „helyi ellátást” célzó utak. A demográfiai és gazdasági változás (különösen a „helyi ellátás” esetében) olyan megoldásokat követel meg, amelyek biztosítják a fenntartható mobilitást és pozitív gazdasági szinergiákat teremtenek a közlekedési ajánlatok és a „helyi ellátók” között. A közlekedési eszközök kiválasztásának tényezõirõl valamint a lakosság határon átnyúló bevásárló-mobilitás-igényeirõl nem áll rendelkezésre elég tapasztalat ahhoz, hogy környezetbarát és társadalmi szempontból fenntartható mobilitási ajánlatok kerüljenek kifejlesztésre.

 

Partnerség

Vezetõ partner: Nyugat – Pannon Terület- és Gazdaságfejlesztési Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.

Partner:

Land Burgenland

 

Elkészült anyagok:

A Nyugat-Pannon Nonprofit Kft. által elkészített anyagok elérhetõk a projekt honlapján.

 

Tények és adatok

Keretprogram: Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttmûködési Program 2007 - 2013

Vezetõ Partner: Nyugat – Pannon Terület- és Gazdaságfejlesztési Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.

Idõtartam: 2014.03.01. - 2015.03.31.

ERFA támogatás: 189 115,86 Euro

Nyugat-Pannon Nonprofit Kft. költségvetése: 99 615,86 Euro

www.smashmob.eu