SABRINA
Ez a projekt 2022. december 31. napján sikeresen lezárult.
Biztonságosabb kerékpározás a Duna régióban
A kerékpáros közlekedéshez kapcsolódó infrastruktúra jelentős része a fejlettség alacsonyabb szintjén áll a Duna régióban, főképp, ha a nagyobb városias térségeken túl tekintünk. Ha a kerékpározás pozitív hatásait nézzük, ez a tény jelentős fejlesztési potenciált hordoz magában, egyúttal megfelelő intézkedések hiányában hatalmas közlekedésbiztonsági kockázatot is jelent!
Jelenleg, a COVID-19 járvány idején, az emberek világszerte úgy tekintenek a kerékpározásra, mint a közösségi távolságtartáshoz legjobban illeszkedő közlekedési és rekreációs eszközre. A kerékpározás szerepének növekedése egyúttal emlékeztet minket az infrastruktúra fejlesztésének szükségességére, annak biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és kényelmesebbé tételére. Ezzel párhuzamosan – mint a közlekedés és közlekedésfejlesztés egyik legfenntarthatóbb formájára –, a nemzeti, regionális és helyi szintű döntéshozatal is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kerékpáros fejlesztésekre.
A kerékpárosok az úthasználók legkiszolgáltatottabb csoportját jelentik, ezt figyelembe véve a SABRINA projekt a kerékpározáshoz kapcsolódó infrastruktúra közlekedésbiztonsági vetületére fókuszál, a Duna régió kilenc országának meglévő, tervezett és hiányzó kerékpáros folyosóit a középpontba helyezve. Célunk, hogy az érintett nemzeti, regionális és helyi szereplők készségfejlesztése révén fejlődjön a kerékpáros közlekedésbiztonság feltételrendszere, ezzel hozzájárulva a meglévő és építendő infrastruktúra fenntartható és biztonságos fejlesztéséhez.
A projekt keretében megközelítőleg 5.000 kilométernyi EuroVelo kerékpáros útvonal felmérése is megvalósul egy speciális felszereltségű jármű segítségével, az iRAP módszertan alkalmazásával.
- Weboldal: http://www.interreg-danube.eu/SABRINA
- Facebook: https://www.facebook.com/SABRINAproject
- Twitter: https://twitter.com/SABRINA_project
Partnerség
- The European Institute of Road Assessment – EuroRAP (Vezető partner, Szlovénia)
- University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences (Horvátország)
- Austrian Road Safety Board (Ausztria)
- West Pannon Regional and Economic Development Public Nonprofit Ltd (Magyarország)
- Partnership for Urban Mobility (Csehország)
- Green Revolution Association (Románia)
- Municipality Ilirska Bistrica (Szlovénia)
- AGILE TRANSPORT ANALYSIS S.R.L (Románia)
- Club “Sustainable Development of Civil Society” (Bulgária)
- Ekopolis Foundation (Szlovákia)
- Automobile Club of Moldova (Moldova)
- Ministry of the Sea, Transport and Infrastructure (Társult partner, Horvátország)
- Ministry of Regional Development (Társult partner, Csehország)
- Ministry of Transport (Társult partner, Csehország)
- Ministry of Infrastructure of the Republic of Slovenia (Társult partner, Szlovénia)
Tények és információk
- Keretprogram: INTERREG Duna Transznacionális Program
- Projekt időtartama: 2020. július 1. – 2022. december 31.
- A projekt teljes összköltségvetése: €2.086.019,00
- ERFA forrás: €1.701.992,40
- ENI forrás: €71.123,75
- A Nyugat-Pannon Nonprofit Kft. költségvetése: €186.675
A SABRINA projekt az INTERREG Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERDF/ERFA), Európai Szomszédsági Támogatási Eszköz (ENI) támogatásával, az Európai Unió és Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.