hírek

ArcheoTales™ - A régészet digitális és játékos felfedezése

Miközben a múzeumok és kulturális intézmények látogatóinak digitális tudásszerzés iránti igénye egyre növekszik, sok üzemeltető számára továbbra is nehézkes a digitális kínálat létrehozása. Ebben segít az ArcheoTales, mely megkönnyíti mindezt egy kincsvadászatra épülő mobilalkalmazással.

A múzeumok és kulturális intézmények digitalizációs átállás előtt állnak. Ahogy a látogatók igényei és elvárásai változnak, úgy fordulnak egyre inkább az élmény alapú ismeretszerzés felé, így minden kulturális szervezet kihívás előtt áll, alkalmazkodniuk kell az új fogyasztói magatartáshoz, és magas színvonalú digitális programokat kell kínálniuk. Itt jön a képbe az ArcheoTales, amely egy olyan mobilalkalmazás, melynek célja, hogy megkönnyítse a régészeti és kulturális örökségi helyszínekhez kapcsolódó ismeretek játékos és izgalmas átadását. Egy interaktív kincsvadászat, melynek segítségével a történelmi, régészeti és kulturális helyszínek, a városok vagy turisztikai szervezetek régészeti maradványok felfedezésére hívhatja a játékost.

Az applikáció által a látogatók szórakoztató és innovatív módon ismerhetik meg a környéket, tanulhatnak a történelmükről, kultúrájukról és a régészetről. Ennek köszönhetően a felhasználó szerepe passzív hallgatóból aktív résztvevővé válik.

Az ArcheoTales mobilalkalmazásba történő bejelentkezést, majd az adott kiállítási helyszín és vadászat kiválasztását követően a felhasználók chat-szerű stílusban információkat és kérdéseket kapnak, melyekre választ kell adniuk, hogy a következő feladatra léphessenek. Az alkalmazás párbeszéd jellegű felépítése alapvetően innovatív elem, amely lehetővé teszi, hogy mind a felhasználók, mind a helyszínek tanuljanak egymástól.Az, hogy a játékos a saját tempójában fedezheti fel és ismerheti meg az adott örökséget, az egyik legjobb, egyénre szabott ismeretszerzést teszi lehetővé. Az alkalmazás másik fontos eleme a felhasználói élmény és a klasszikus kiállítótér szétválasztása.

Az ArcheoTales képes egy klasszikus beltéri kiállításon keresztül bemutatni a kiválasztott hely történelmét, de lehetőséget kínál arra is, hogy az élményt kültéri helyszínekkel is összekapcsolják, akár a város több pontját is érintve. Az ArcheoTales a felfedező okostelefonját egy mindenütt jelenlévő idegenvezetővé alakítja át, és a játékos megoldásoknak köszönhetően a látogatók aktív szereplőivé válnak az örökség bemutatásának.Az ArcheoTales appal Szombathelyen három kincsvadászaton is részt vehetnek a játékos kedvű felfedezők. Az egyik izgalmas kincskeresés az Iseumba hívja a látogatót, ahol Luciussal, a templomszolgával közösen készülhetnek elő egy szertartásra, megismerkedve az Isis szentély mindennapjaival. A második sztoriban Marcus, az itáliai kereskedő segítségére lehetnek, hogy túladjon portékáján, felfedezve az egykori Savariát. A történet az Iseumban kezdődik, de a vadászat során eljuthatnak a Romkertbe, megtekinthetik az OTP Bank alatti római városrészletet, megismerkedhetnek a város történetével Közép-Európa leghatalmasabb falfestményén keresztül és végezetül bejárhatják a Savaria Múzeumot. A 3. vadászatban Szent Mártonnal, a város szülöttének legendás életével ismerkedhetnek meg a kincsvadászok. A Szent Márton térről indulva, a püspökhöz köthető összes fontos helyszínre eljuthat a felfedező, többek között a Szent Márton templomhoz, a Múzeum parkba, a Savaria térre, valamint a Sarlós Boldogasszony-székesegyházhoz is.Amennyiben még többet szeretnél megtudni az alkalmazásról tekintsd meg az bemutató videót vagy látogass el a www.archeotales.com oldalra.

Az ArcheoTales alkalmazás letölthető Google Play-ről és AppStore-ról!

Az ArcheoTales-t az ARCHEODANUBE projekt keretében fejlesztették ki. A projekt Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.

fotógaléria

további hírek