EDUCORB extended_Tudományos kísérés
A Sopron-Fertõd kistérségben 2008-ban, utazó pedagógusok alkalmazásával német nyelvoktatás indult pilot-óvodákban. Tapasztalat, hogy az óvodák, szülõk, gyermekek motiválhatók az óvodáskori idegen nyelvi fejlesztésre, ill. annak támogatására. Egy módszertani kézikönyvben kifejtésre kerültek a korai nyelvfejlesztés pozitív hatásai, azonban a fenntartható siker érdekében szükség volt arra, hogy ez a folyamat az általános iskolába lépéssel se szakadjon meg. Az „EDUCORB extended“ projekt, pedagógusok alkalmazásával, ill. szakmai találkozók és motivációs rendezvények szervezésével ehhez kíván hozzájárulni.
A Sopron-Fertõd kistérségben 2008-ban, utazó pedagógusok alkalmazásával német nyelvoktatás indult pilot-óvodákban. Tapasztalat, hogy az óvodák, szülõk, gyermekek motiválhatók az óvodáskori idegen nyelvi fejlesztésre, ill. annak támogatására. Egy módszertani kézikönyvben kifejtésre kerültek a korai nyelvfejlesztés pozitív hatásai, azonban a fenntartható siker érdekében szükség volt arra, hogy ez a folyamat az általános iskolába lépéssel se szakadjon meg. Az „EDUCORB extended“ projekt, pedagógusok alkalmazásával, ill. szakmai találkozók és motivációs rendezvények szervezésével ehhez kíván hozzájárulni.
A projekt keretében „tudományos kísérési” tevékenység indult, melynek során, 2014. elsõ félévében, a Sopron-Fertõd minta kistérségben az óvodában megkezdett és az iskolában tovább folytatódó nyelvtanulás folyamatát szakértõi csapat kíséri végig, értékeli, és az értékelés eredményeit egy dokumentumban foglalja össze, ezzel biztosítva a fenntarthatóságot, és segítve a „jó gyakorlat – modell“ átültethetõségét más térségekre.
A tudományos kísérés tevékenység elsõdleges céljai:
- az EDUCORB extended projekt keretében, a Sopron-Fertõd kistérségben mûködõ példa vizsgálata és elemzése,
- a fenntarthatóság lehetõségeinek vizsgálata,
- a mûködõ rendszer erõsségeinek és gyengeségeinek feltárása, a gyengeségek orvoslására a javaslatok megfogalmazása.