Transdanube Travel Stories - 3. Partner találkozó
Hét ország tíz partnere közösen vesz részt a "Transdanube Travel Stories" elnevezésű uniós projektben, amelynek célja a fenntartható turizmus erősítése a Duna-régióban új promóciós stratégiák és fenntartható mobilitási rendszerek megvalósítása révén.
A projekt 3. partnertalálkozóját 2021. június 17-én tartották online. A találkozó platformként szolgált a projekt első éves munkájának eredményeinek bemutatására: Annak érdekében, hogy fenntartható utazási élményt teremtsenek a Duna-régió hatalmas kulturális és természeti örökségi helyszíneit felkereső turisták számára, egy sor műhelymunkát és csoportos konzultációt szerveztek fizikai, hibrid és online formában a különböző szakértők bevonásával. Bár a folyamat a COVID19 korlátozások miatt kihívást jelentett, a Duna régió minden tájáról érkező szakértők széles körének bevonásával zajló intenzív és közös alkotó folyamatot követően a partnertalálkozón hat innovatív útvonalat és azok narratíváit mutatták be.
Az új útvonalak a már létező európai kulturális útvonalakra - azok célpontjaira és élményeire - épülnek: a Császárok és királyok útja, a Római császárok és a Duna borút, a Réseau Art Nouveau, az Iter Vitis útvonal, a Zsidó örökség útvonala, a Szent Márton út, valamint a Duna Nemzeti Parkok és a TransdanubePearls hálózataira.
A hat útvonal és történet a következő:
Útvonal # 1 - Duna Európa: A "folyékony tér" felfedezése
Útvonal # 2 - Visszatérés az utolsó Dunához - Természet és emberiség
Útvonal # 3 -A dunai kaland -Légiók, irány a Duna! - A folyó, amely kultúrákat vonzott, és ahol a kultúra határok nélkül él.
Útvonal # 4- A kultúra eredője/eredménye a Duna mentén - Művészet, kultúra és építészet - Formáló korszakok és alkotóik megtapasztalása - Gazdagság, pompa, nevezetességek
Útvonal # 5- Duna-kereskedelem: Történetek és áruk cseréje
Útvonal # 6- A Duna szelleme– Vallás
Az új útvonalakra és történetekre építve a partnerség megvitatta a fenntartható turisztikai koncepció megvalósításához felé vezető következő lépéseket:
- Minden egyes útvonalra fenntartható turisztikai mobilitási terveket dolgoznak ki, amelyekből kiderül, hogyan lehet fenntartható közlekedési eszközökkel utazni az útvonalon és a célpontokon belül.
- A projektpartnerek már megkezdték, valamint folytatják az úgynevezett Product Club-ok (termékklubok) szervezését az egyes útvonalak egy vagy több célállomásán. A Product Clubok (termékklubok) a helyi és regionális érdekeltek és szolgáltatók bevonásával működnek. Segítségükkel a történetek életre kelnek, és a Duna menti útvonalakon élményt nyújtanak az odalátogatók számára.
- A közös képzések - amelyeket a Duna-régió mobilitási menedzserei és idegenvezetői számára terveznek - segítenek megerősíteni és bővíteni a fenntartható turizmus irányításához szükséges elméleti ismereteket és gyakorlati készségeket, valamint hozzájárulnak az e termékekkel foglalkozó szakemberek hálózatának létrehozásához.
A www.interreg-danube.eu weboldalon követheti projektünket.
Amennyiben még nem iratkozott fel hírlevelünkre itt teheti meg.