EU CYCLE - Város és vidék kapcsolat a kerékpáros turizmusban
A kerékpáros turizmus jógyakorlatai város és vidék kapcsolata javítására Európában
Az Európai Kerékpáros Szövetség az Interreg Europe-pal együtt szorgalmazza a kerékpározás további uniós finanszírozását a 2021–2027 közötti többéves pénzügyi keret (MFF) időtatrama során az EU CYCLE projekt részeként. 2021. január 19-én tanulmányutak sorozatának részeként az EU CYCLE projekt kapcsolt partnereit online műhelymunkára hívták össze, hogy bemutassák és megvitassák azokat a meglévő, példamutató kerékpáros gyakorlatokat, amelyek összekapcsolják az európai országok városi és vidéki területeit.
A kerékpáros hálózatok gerince - Kerékpáros autópályák a flamand Brabant tartományban, Belgiumban
A flamand brabanti kerékpár-politikai tisztviselő, Frederik Pousset a kerékpáros gyorsforgalmi pályákat a városi-vidéki összeköttetéshez szükséges kerékpáros hálózatok „gerinceként” jellemezve a Brüsszel és Leuven közötti F3-as kerékpáros gyorsforgalmi pálya fejlesztéseivel foglalkozott. A legújabb infrastrukturális fejlesztések lehetővé teszik, hogy az autópálya elkerülje a korábbi kitérőket a kortenbergi önkormányzat területén, ezzel lerövidítve a két város közötti kerékpározás teljes távolságát. Ezenkívül, a legújabb tanulmányok azt mutatták, hogy az elektromos kerékpárhasználat jelentősen megnőtt: a 2012. évi 15% -ról 2018-ra közel 40% -ra. Ez rávilágít arra, hogy a kerékpározás jelentős előrehaladást mutat, egyre inkább elérhetővé vált minden korosztályú és képességű ember számára, különösen hosszú távú városi-vidéki kapcsolatok esetén. Ahol az infrastrukturális korlátok miatt kerékpáros gyorsforgalmi pályák nem alakíthatók ki a tartományban, a flamand Brabant ehelyett kifejlesztette a Doorfietsroutes programot, ami „sima kerékpárutat” jelent. A Doorfietsroutes hálózatok a meglévő pályákon vagy utakon kerültek kialakításra, és összekapcsolják a kisebb vidéki közösségeket a tartomány nagyobb városi területeivel.
Az Európa-Radbahn kerékpárút Kleve (DE) és Nijmegen (NL) városai között
A Sina Hoch, az Euregio Rijn-Waal projektkoordinátora által bemutatott Europa-Radbahn egy 23 km-es kerékpárút a német Kleve és a holland Nijmegen között. A határokon átnyúló kerékpáros gyorsforgalmi pálya a Kranenburg (DE) és a Groesbeek (NL) vidéki térségeit is magában foglalja. A gyorsforgalmi pálya a legkorszerűbb technológiával - többek között infravörös érzékelőkkel – ellátva, kiemelten kezeli a kerékpározást, ezek az érzékelők teszik lehetővé, hogy a kereszteződéseknél, az e-bike töltőállomásokon, a kerékpáros parkolóknál és a kereszteződéseknél a közlekedési lámpák pirosra váltsanak az autók előtt, valamint a kereszteződéseknél a világítás megszokottnál jóval erősebb.
A Nemzeti helyreállítási és megőrzési alapok felszabadítása a kerékpározás számára
A műhelytalálkozó az ECF érdekképviseleti és uniós ügyekért felelős igazgatójának, Fabian Küsternek a bemutatójával zárult, aki az EU CYCLE projekt „Integrált kerékpártervezési útmutatójának” a kidolgozását ismertette, amely egy olyan útmutató, amely segít az EU tagállamainak a 2021-től 2027-ig tartó időszakban hozzájussnak a kerékpározáshoz szükséges nagyobb finanszírozáshoz. Az útmutató hasznos információkat tartalmaz a jövő költségvetés uniós beruházási prioritásairól, valamint ajánlásokat fogalmaz meg arról, hogyan lehet hozzájutni A kerékpáros nemzeti helyreállítási és megőrzési alapokhoz. Ezenkívül, műszaki információkat nyújt a biztonságos kerékpáros infrastruktúráról, az Európában meglévő bevált gyakorlatok több példájáról és az európai kerékpáros beruházások részletes előnyeiről. 2021 első felében jelenik meg.
fotógaléria
további hírek
Az INNO Industry zárókonferenciáját Szlovéniában került megrendezésre, május 26-án.…