EU CYCLE - Város és vidék kapcsolat a kerékpáros turizmusban
A kerékpáros turizmus jógyakorlatai város és vidék kapcsolata javítására Európában
Az Európai Kerékpáros Szövetség az Interreg Europe-pal együtt szorgalmazza a kerékpározás további uniós finanszírozását a 2021–2027 közötti többéves pénzügyi keret (MFF) időtatrama során az EU CYCLE projekt részeként. 2021. január 19-én tanulmányutak sorozatának részeként az EU CYCLE projekt kapcsolt partnereit online műhelymunkára hívták össze, hogy bemutassák és megvitassák azokat a meglévő, példamutató kerékpáros gyakorlatokat, amelyek összekapcsolják az európai országok városi és vidéki területeit.
A kerékpáros hálózatok gerince - Kerékpáros autópályák a flamand Brabant tartományban, Belgiumban
A flamand brabanti kerékpár-politikai tisztviselő, Frederik Pousset a kerékpáros gyorsforgalmi pályákat a városi-vidéki összeköttetéshez szükséges kerékpáros hálózatok „gerinceként” jellemezve a Brüsszel és Leuven közötti F3-as kerékpáros gyorsforgalmi pálya fejlesztéseivel foglalkozott. A legújabb infrastrukturális fejlesztések lehetővé teszik, hogy az autópálya elkerülje a korábbi kitérőket a kortenbergi önkormányzat területén, ezzel lerövidítve a két város közötti kerékpározás teljes távolságát. Ezenkívül, a legújabb tanulmányok azt mutatták, hogy az elektromos kerékpárhasználat jelentősen megnőtt: a 2012. évi 15% -ról 2018-ra közel 40% -ra. Ez rávilágít arra, hogy a kerékpározás jelentős előrehaladást mutat, egyre inkább elérhetővé vált minden korosztályú és képességű ember számára, különösen hosszú távú városi-vidéki kapcsolatok esetén. Ahol az infrastrukturális korlátok miatt kerékpáros gyorsforgalmi pályák nem alakíthatók ki a tartományban, a flamand Brabant ehelyett kifejlesztette a Doorfietsroutes programot, ami „sima kerékpárutat” jelent. A Doorfietsroutes hálózatok a meglévő pályákon vagy utakon kerültek kialakításra, és összekapcsolják a kisebb vidéki közösségeket a tartomány nagyobb városi területeivel.
Az Európa-Radbahn kerékpárút Kleve (DE) és Nijmegen (NL) városai között
A Sina Hoch, az Euregio Rijn-Waal projektkoordinátora által bemutatott Europa-Radbahn egy 23 km-es kerékpárút a német Kleve és a holland Nijmegen között. A határokon átnyúló kerékpáros gyorsforgalmi pálya a Kranenburg (DE) és a Groesbeek (NL) vidéki térségeit is magában foglalja. A gyorsforgalmi pálya a legkorszerűbb technológiával - többek között infravörös érzékelőkkel – ellátva, kiemelten kezeli a kerékpározást, ezek az érzékelők teszik lehetővé, hogy a kereszteződéseknél, az e-bike töltőállomásokon, a kerékpáros parkolóknál és a kereszteződéseknél a közlekedési lámpák pirosra váltsanak az autók előtt, valamint a kereszteződéseknél a világítás megszokottnál jóval erősebb.
A Nemzeti helyreállítási és megőrzési alapok felszabadítása a kerékpározás számára
A műhelytalálkozó az ECF érdekképviseleti és uniós ügyekért felelős igazgatójának, Fabian Küsternek a bemutatójával zárult, aki az EU CYCLE projekt „Integrált kerékpártervezési útmutatójának” a kidolgozását ismertette, amely egy olyan útmutató, amely segít az EU tagállamainak a 2021-től 2027-ig tartó időszakban hozzájussnak a kerékpározáshoz szükséges nagyobb finanszírozáshoz. Az útmutató hasznos információkat tartalmaz a jövő költségvetés uniós beruházási prioritásairól, valamint ajánlásokat fogalmaz meg arról, hogyan lehet hozzájutni A kerékpáros nemzeti helyreállítási és megőrzési alapokhoz. Ezenkívül, műszaki információkat nyújt a biztonságos kerékpáros infrastruktúráról, az Európában meglévő bevált gyakorlatok több példájáról és az európai kerékpáros beruházások részletes előnyeiről. 2021 első felében jelenik meg.